Superstárnutí

aneb SuperAging

Výzkumný projekt COSACTIW

Projekt COSACTIW řešíme s podporou Grantové agentury České republiky (22-24846S) od 1. 4. 2022 do 31. 12. 2024. Příjemcem podpory je Pražská vysoká škola psychosociálních studií.

8

ČLENŮ TÝMU

Kromě nás se na realizaci projektu přímo či nepřímo zúčastní řada našich kolegů, kterým děkujeme za dosavadní i budoucí podporu a spolupráci.

222

ÚČASTNIC VÝZKUMU

Tolik sportovně založených žen ve věku 80 a více let chceme najít a vyšetřit v rámci našeho projektu, abychom podpořili argumenty pro zdravý životní styl u dalších generací. 

Děkujeme paní Evě Kozderkové a dalším účastníkům předchozích projektů za fotografie, které na našich stránkách používáme.


Kde se dovědět více o zdravém stárnutí

Odkazy na odborné články a pořady
 

Kombinaci 5 typů cvičení prospěšných pro tělo i duši, raději než jednostrannou zátěž jako je například běhání maratonů, doporučuje I-Min Lee z Harvard Medical School. Vše je třeba přizpůsobit věku a aktuální kondici!

Observační studie naznačují, že stravovací faktory mohou mít kognitivní přínos. Systematické přehledové studie randomizovaných studií doplňků stravy a výživy však uvádějí převážně nulové účinky na kognici.

Ženy ve věku nad 79 let dokáží aerobním tréninkem zvýšit svou VO2Max o 15 %. VO2Max je maximální množství kyslíku, které tělo dokáže během fyzické aktivity využít; udává naši tělesnou kondici. Cvičením mohou tedy i nejstarší ženy účinně dělat něco pro své srdce (nejen pro něj).



A CO TEĎ?

Podpořte naše úsilí

 

© 2022 COSACTIW | Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma!